.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اهمال دولت عامل تشدید شیوع کرونا در ایران
آیا روحانی به دنبال مذاکره با «کرونا» است؟
هنوز فکر می کند همانند جریان مشکلات اقتصادی با یک برجام پزشکی می تواند گرفتاری های نظام سلامت کشور را به پایان برساند. زهی خیال باطل! دولت موظف بوده و هست به سرعت جلوی نقل و انتقال مسافران را بگیرد. دولت موظف ایت خرج خورد و خوراک مردم در ایام قرنطینه را تامین کند. دولت مدعی الکترونیکی بودن موظف است توضیح دهد که زیر ساخت های پرهزینه ای که می گفت چرا امروز ناکارآمد است؟ وظیفه دولت آیا همچنان توصیه و مذاکره است؟ آقای روحانی به دنبال دستیابی به یک برجام با کروناویروس یا با هنجارشکنان است؟ تا کی مردم قرار است که هزینه مماشات ایشان با چالش ها و راه حل آب دوغ خیاری ایشان را بپردازند؟
آیا روحانی به دنبال مذاکره با «کرونا» است؟

اکنون کارزار به جای حساس خود رسیده است از یک طرف افزایش روزافزون مبتلایان به کرونا و از سوی دیگر رفتار های غیر مسئولانه برخی شهروندان باعث شده است تا هر روز بیش از گذشته فشار بر سیستم نحبف درمانی کشور بیاید.

به گزارش خبرنگار اعتدال، دولت روحانی هر چند هنوز مدافعانی همچون علی مطهری دارد که همه چیز را بر گردن دیگران می افکند، اما در آیا روحانی به دنبال مذاکره با «کرونا» است؟بین مردم و نخبگانی که دیگر سهمی از سفره دولت دوزادهم ندارند، یکی از بی اعتبار ترین و حراف ترین دولت هایی است که تاریخ ایران به خود دیده است.

دولت حسن روحانی همه چیز را به سخره گرفت و تنها گدایی از کدخدا و دیالوگ های انتخاباتی داغ و پر حرارت را برای حامیان انتخاباتی خود به ارمغان آورد. دولتی که رئیس آن به جمله «صبح جمعه با خبر شدم» سخره عام و خاص شده و نقی معمولی از علی آباد هم را به تمسخر می گیرد. هنوز فراموش نکرده ایم که قرار بود جنبا کرونا روز شنبه از ایران برود؟! هنوز نرفته! هیچ چیز هم عادی نشده حتی بسیار غیرعادی تر از آن روزی شده بود که کرونا قرار بود برود! کرونا نرفت حسن روحانی هم نگفت چرا هیچ چیز عادی نشد؟ چرا چونکه خطای محاسباتی، مشاوران ضعیف و همکاران ناکارآمد سه شاخص اصلی روحانی در چیدمان دولت دوزازدهم بود!


دولتمردان در سرتاسر گیتی یک رفتار یکسان از خود نشان دادند و تنها رئیس جمهوری که با سیمای رنگین خویش در ستاد بحران می نشیند و با مردم حرف می زند حسن روحانی است. حتی دونالد ترامپ که بهره چندانی از ادب ندارد در پیشگاه ملتش ایستاده سخن می گوید و مشاورانش به او یاد دادند که در موقع سخن از کرونا و درد مردم پوسخند نزند ناراحت و مصمم باشد. قرنطینه کردن شهرها و حتی کشورها طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی و پیروی از الگوهای موفق در چین و کره جنوبی برای حفظ جان شهروندان از دیگر رویه های یکسانی است که دولت ها اتخاذ کردند. در حالی که بزرگترین خودروسازها و صنایع فولادی و رایانه ای دنیا تعطیل و یا نیمه تعطیل شدنه اند، آفتابه سازی مشنگ خان و شرکا ر ایران تعطیل نشده و افتخار می کند در این روزهای هولناک کارمندانش صبح سرکار حاضر می شوند!؟

بیش از یک ماه از رسمی شدن اخبار ورود ویروس کرونا2019 به ایران می گذرد و حسن روحانی هنوز دارد صحبت درمانی می کند و انتظار دارد جناب کرونا خود به سطوح آمده و بار و بندیلش را ببندد و دیاری دیگر برای خود برگزیند. گویا امر بر ایشان مشتبه شده است که کورنا به پای خودش از چین بیرون آمد و احتمالا به نکاتی که مشاوران بی خرد در روزهای اول به ایشان گفته اد همچنان استناد می کند و هنوز فکر می‌کند این بیماری از آنفلوآنزا هم خفیف تر است و در ذهنش نشسته است که قرینطه مال جنگ جهانی اول و دوم است.

یکی از شاخصه های اصلی دولت روحانی این بوده است که فضا را برای فعالیت قانون شکنان و متخلفان فراهم تر از نجبا و قانون مداران کرده است. هیئت منصفه افکار عمومی اگر در موارد گذشته نمی توانست به خوبی تشخیص دهد در این مورد به خوبی می تواند ببیند که روحانی بیشتر به دنبال آن است که شهروندان بی مبالاتی که راه سفر و عدم توجه به توصیه های اکید ستاد ملی مبارزه با کرونا را در پیش گرفته اند از ایشان رنجیده نشوند و اصلا به عنوان نمادی از حاکمیت به این فکر نمی کند که دولت ناکارآمد وی در مورد جان و امنیت شهروندان مسئولیت پذیر و قانونمدار مسئولیت بیشتری دارد.

هنوز فکر می کند همانند جریان مشکلات اقتصادی با یک برجام پزشکی می تواند گرفتاری های نظام سلامت کشور را به پایان برساند. زهی خیال باطل! دولت روحانی و وزارت بهداشت هنوز نتوانسته است جوابی قانع کننده برای عدم مدیریت، عدم آمادگی برای ورود ویروس کرونا، عدم مدیریت شرایط بحرانی و خیلی از کاستی های دیگر به مردم ارائه کند!

دولت موظف بود با تعطیلی حضوری ادارات، قرنطینه را نمی شکست. دولت موظف بوده و هست به سرعت جلوی نقل و انتقال مسافران را بگیرد. دولت موظف ایت خرج خورد و خوراک مردم در ایام قرنطینه را تامین کند. دولت مدعی الکترونیکی بودن موظف است توضیح دهد که زیر ساخت های پرهزینه ای که می گفت چرا امروز ناکارآمد است؟

آقای روحانی عادت دارند بوق را از سرگشادش بدمند و این رویه را به زیردستان خود هم یاد داده اند. سیستم های ارشادی توصیه های بهداشتی و اخلاقی خود را به جامعه بارها و بارها اعلام کرده اند. اکثریت مردم هم پذیرا بوده و نهایت اهتمام را در خصوص رعایت مباحث بهداشتی به کار بسته اند. اما اقلیتی که جمعیتی میلیونی هم هستند چندان اعتنایی نکرده و نخواهند کرد. وظیفه دولت آیا همچنان توصیه و مذاکره است؟ آقای روحانی به دنبال دستیابی به یک برجام با کروناویروس یا با هنجارشکنان است؟ تا کی مردم قرار است که هزینه مماشات ایشان با چالش ها و راه حل آب دوغ خیاری ایشان را بپردازند؟

هر چند بسیاری از دوستان و بزگواران همچون جناب مطهری و عبدی و ...و یا افادی همچون حسام الدین آشنا آماده اند که با قلم فرسایی های خاص خود همه قصورها را با بهانه همیشگی «نمی گذارند دولت کار کند »،موجه جلوه دهند! اما دولت دوزادهم و در راس آن حجت الاسلام حسن روحانی باید بداند به عنوان رئیس جمهور، رئیس شورای عالی امنیت ملی و مسئول اجرای قانون اساسی مسئول حفظ تک تک شهروندان است و با فرافکنی و انداختن تقصیر به گردن کسانی که مسافرت رفتند، رعایت نکردند یا با بهانه جویی از سپاه پاسداران، نیروهای مسلح، کشورهای خارجی و ... نمی توانند از زیر بار مسئولیت خویش شانه خانه کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.